Wednesday, February 25, 2009

Menunggu tindakan Khalid

Sultan Selangor telah menyerahkan kepada Khalid Ibrahim, MB Selangor untuk menentukan kedudukan Elizabeth Wong. Pendirian yang baginda ambil saya rasa adalah tepat dan wajar.

Setakat ini kita tidak tahu apakah keputusan yang akan diambil oleh Khalid.

Akan tetapi, saya kira Khalid tentunya akan mengambil kira pendirian pengundi dan penduduk Bukit Lanjan yang mahu Elizabeth Wong dikekalkan.

Nampaknya bagi pengundi dan penduduk Bukit Lanjan, Elizabeth Wong tidak bersalah. Yang bersalah ialah orang yang mengambil dan menyebarkan gambarnya.

Khusus bagi pengundi bukan Melayu agaknya kehidupan peribadi Elizabeth Wong tidak perlu dijadikan isu.

Yang penting bagi mereka ialah prestasi Elizabeth Wong sebagai ADUN dan EXCO. Mereka nampaknya berpuas hati dengan prestasi Elizabeth Wong.

Sikap dan pendirian orang bukan Melayu agaknya berbeza dengan sikap dan pendirian orang Melayu (khasnya orang UMNO) yang nampaknya hendak membesar-besarkan soal dan isu moral.

Tapi dalam keadaan tertentu orang Melayu (khasnya orang UMNO) tak kisah pun dengan skandal pemimpin UMNO sendiri. Misalnya kes seorang pemimpin wanita UMNO yang dilantik semula sebagai senator, walaupun isu skandalnya sudah jadi pengetahuan unum.

Jadi orang yang membesar-besarkan isu moral ini pun mungkin sebahagiannya bersikap double standard, hipokrit dan munafik!

No comments: